Dezvoltarea emoțională a copilului mic

Presupune achiziția acelor capacități şi abilități de către copii de recunoştere, de înțelegere, de numire atât a propriile emoții cât și a celor cu care interacționează. Tot aici se încadrează şi autoreglarea emoțională.

Repere orientative în dezvoltarea emoțională în jurul vârstei de 3 ani:

  • procesul este de a ajunge să fie capabil să se perceapă în mod pozitiv, ca persoană unică, cu trăsături specifice,
  • să se recunoască în fotografie şi oglindă,
  • să își spună numele, vârsta, dacă este fată sau băiat,
  • să îşi recunoască obiectele personale,
  • să recunoască treptat emotiile de bază atât cele proprii cât şi a celorlalți.

Cum poate părintele îndruma?

  • verbalizarea constantă a emoțiilor pentru ca cel mic să primească ajutorul in recunoaşterea şi numirea lor,
  • puterea exemplului nu lipseste nici în aceste situații, modul în care părintele reactionează în loc de a acționa în anumite momente va fi preluat imitativ de către copil.