Dezvoltarea emoțională a copilului mic
Presupune achiziția acelor capacități şi abilități de către copii de recunoştere, de înțelegere, de numire atât a propriile emoții cât și a celor cu care interacționează. Tot aici se încadrează şi autoreglarea emoțională.
Repere orientative în dezvoltarea emoțională în jurul vârstei de 3 ani:
- procesul este de a ajunge să fie capabil să se perceapă în mod pozitiv, ca persoană unică, cu trăsături specifice,
- să se recunoască în fotografie şi oglindă,
- să își spună numele, vârsta, dacă este fată sau băiat,
- să îşi recunoască obiectele personale,
- să recunoască treptat emotiile de bază atât cele proprii cât şi a celorlalți.
Cum poate părintele îndruma?
- verbalizarea constantă a emoțiilor pentru ca cel mic să primească ajutorul in recunoaşterea şi numirea lor,
- puterea exemplului nu lipseste nici în aceste situații, modul în care părintele reactionează în loc de a acționa în anumite momente va fi preluat imitativ de către copil.